Indsigt i de danske marketingafdelinger

CMO Index

Loyalty Group gennemfører hvert år CMO Index, som er en af Danmarks mest omfattende marketingundersøgelser.

Formålet er at afdække tendenserne i de danske marketingafdelinger, bl.a. Marketings

  • rolle i organisationen
  • nuværende indsatser
  • største udfordringer
  • fokus på kompetencer
  • anvendelse af budget
  • fremtidige målsætninger

Resultater fra CMO Index 15

Knap 110 marketingansvarlige har deltaget i CMO Index 15.

Resultaterne viser blandt andet at flere marketingchefer sidder i direktionen end tidligere og at øge kundetilfredsheden/kundeloyaliteten er blandt de vigtigste mål for marketingcheferne:

  • 62 % siger, at Marketing er repræsenteret i direktionen. I 2009 var det kun 46 %.
  • 51 % svarer, at øge kundetilfredsheden/kundeloyaliteten er blandt de 3 vigtigste marketingmæssige mål inden for de kommende 12 måneder.

*Resultaterne kun må gengives med tilladelse fra Loyalty Group og med tydelig kildeangivelse.

Bestil CMO Index 15 rapporten

Hent inspiration til dit arbejde med Marketing i CMO Index 15 rapporten, som perspektiverer resultaterne i en række artikler og interviews.


Omtale af resultaterne fra CMO Index

Resultaterne fra CMO Index bliver også bragt i vores nyhedsbrev LoyaltyNews og i en række relevante medier.

Kontakt Mikkel Korntved på e-mail mk@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om CMO Index.

Presse

Se hvad pressen har skrevet om os.

 

Vores løsninger

Få overblik over vores løsninger.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet