Her får du mest værdi for pengene

Waoo! er internetudbyderen med de mest loyale kunder i 2014 og samtidig den udbyder, hvor kunderne oplever at få mest værdi for pengene. Det viser Loyalty Groups undersøgelse BrancheIndex Internet 2014, som er foretaget blandt 2900 privatkunder.

Loyalty Group har igen i år taget temperaturen på de danske internetkunders oplevelse af deres udbyder. Et af de områder, som undersøgelsen belyser er, hvor vidt kunderne føler, at de får værdi for pengene hos deres udbyder. Resultaterne viser, at Waoo! er den internetudbyder, hvor kunderne oplever at få mest værdi for pengene - og endda med et godt stykke ned til de nærmeste konkurrenter (figur 1).

BrancheIndex Internet 2014

Figur 1: Hos min internetudbyder får jeg værdi for pengene (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

- Waoo! har de seneste år gjort sig bemærket med deres markedsføring, hvor de blandt andet lover en hastighedsgaranti. Man skal som virksomhed generelt være varsom med at love for meget, for man kan dermed let komme til at skuffe kunderne. Dette er før set i denne branche. Men Waoo! formår at holde hvad de lover, hvorfor kunderne også udtrykker, at de får en høj værdi for pengene hos Waoo! , siger Mikkel Korntved, adm. direktør i  Loyalty Group.

Waoo! topper også på loyalitet

BrancheIndex Internet 2014 afdækker også kundernes loyalitet overfor deres internetudbyder, og her topper Waoo! for tredje år i træk (figur 2). Dette stemmer godt overens med, at kunderne også føler, at de får mest værdi for pengene hos Waoo!

BrancheIndex Internet 2014

Figur 2: Danskernes loyalitet overfor deres internetudbyder (loyalitetsindeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

- Der er selvfølgelig flere faktorer der gør sig gældende for, om en virksomhed fortjener en kundes loyalitet. At kunden føler, at de får værdi for pengene, er en af disse vigtige faktorer. Så det er en helt naturlig sammenhæng, at høj værdi for pengene også bidrager til en højere loyalitet, slutter Mikkel Korntved.

Mere information om BrancheIndex Internet 2014

Resultaterne fra BrancheIndex Internet bliver hvert år omtalt i en række medier. Dette års resultater har blandt andet været omtalt på Berlingske Tech den 6. maj. Du kan kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon + 45 70 25 26 27 for mere information om undersøgelsen.

Læs mere om BrancheIndex


 


Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet