Call me rykker på kundeloyalitet

BrancheIndex Mobil 2015 viser en markant fremgang af loyale kunder hos Call me. Samtidig viser undersøgelsen også, at andre faktorer end pris har fået større betydning, når danskerne vælger mobilselskab.

I BrancheIndex Mobil 2015, som er foretaget blandt 2900 privatkunder, blev danskernes holdninger til deres mobiltelefonselskaber kortlagt. Der blev for året set markante ændringer i landskabet for de danske mobiltelefonselskabers loyalitet.

Årets undersøgelse viser, at Call me har formået at rykke helt til tops fra en tredjeplads i 2014 og nu overgår CBB Mobil som selskabet med de mest loyale kunder. I den anden ende af listen oplever to af landets største mobilselskaber, Telenor og Telia, også en markant fremgang (figur 1).

BrancheIndex Mobil 2015

Figur 1: Loyalitetsindeks blandt mobiltelefonselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)

- Vi håber vores resultater skyldes vores fokus på, hvad der skal til for, at vi mennesker trives i hverdagen - både blandt medarbejdere og kunder. Call me er et mobilselskab med et hjerte til forskel, og det gør alle medarbejdere alt for at udleve hver dag - det tror vi på, at kunderne kan mærke, siger Nicolaj Løwe, Loyalty Manager and Head of Product Development i Call me.

Se flere udtalelser fra Call me


Mobilkunder ser ikke kun på prisen

Pris har stadigvæk en væsentlig betydning, når danskerne skal vælge mobilselskab. Dog har priserne nået et niveau, som gør, at andre faktorer har fået større betydning for kunderne i deres valg af mobilselskab. BrancheIndex Mobil 2015 viser, at godt image og god kundeservice også i stor udstrækning har betydning for valg af mobilselskab.

Call me topper igen listen over de mobilselskaber, som ifølge kunderne har det bedste image (figur 2). Når det kommer til at god kundeservice, topper CBB Mobil listen med BiBoB og Call me bag sig (figur 3).

BrancheIndex Mobil 2015

Figur 2: Jeg får god personlig kundeservice hos mit mobiltelefonselskab (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

BrancheIndex Mobil 2015

Figur 3: Mit mobiltelefonselskab har et godt image i branchen (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

-  Såvel Call me som CBB Mobil har investeret betydelige ressourcer i værdibaserede kampagner så som Call me's "Tal ordentligt"-initiativer og CBB Mobils kampagne "Få det sagt". Forbrugerne har efterhånden vænnet sig til et marked af mobilabonnementer, som består af produkter med en stadig højere grad af homogenitet. Samtidig har priserne efterhånden nået et så lavt niveau, at forbrugerne i lavere grad skeler til prisen som rationale for at skifte selskab. Det er denne udfordring, som både Call me og CBB Mobil forsøger at takle med deres respektive imagekampagner, og det har især båret frugt for Call me i form af en styrket placering blandt kunderne, siger Nitin Ruparelia, researchkonsulent i Loyalty Group.

Få mere information om BrancheIndex Mobil

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 70252627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

Læs mere om BrancheIndex Mobil her

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet