Sæt kundestrategien i fokus

Mikkel KorntvedMikkel Korntved, adm. direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group, startede med at slå fast, at fundamentet for øget kundeloyalitet er en effektiv kundestrategi, som blandt andet skal

  • sikre kundefokus i hverdagen
  • vise vejen for medarbejderne
  • skabe synlighed omkring værdien
  • samle virksomhedens øvrige mål

Ifølge Mikkel Korntved skal kundestrategien naturligt være det centrale element, som samler alle andre strategier, men desværre har mange virksomheder ikke en nedfældet kundestrategi.

Kundestrategiens mål er optimalt set at sikre, at virksomheden bevæger sig fra fokus på produktet til fokus på individet. Fokus skal med andre ord være at skabe en tæt følelsesmæssig relation til den enkelte kunde.

Konference 201113

Mikkel Korntved rundede sit indlæg af med at fremhæve tre områder, som kendetegner virksomheder, der har succes med kundeorientering:

•    De har sikret topledelsens uforbeholdne "commitment" fra starten
•    De har en klar struktur og klare mål for arbejdet med kunderne
•    De har formået at involvere og motivere medarbejderne

Vil du vide mere?

Hvis du ønsker en dialog om Mikkel Korntveds indlæg eller at se flere slides fra hans præsentation, er du velkommen til at sende en e-mail til info@loyaltygroup.dk.

Tilbage til highlights fra konferencen

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet