Dyrenes Beskyttelse øger medlemsfokus

Et samarbejde med Loyalty Group har givet Dyrenes Beskyttelse indsigt i den økonomiske effekt af loyalitet samt et skærpet fokus i de medlemsvendte indsatser

Dyrenes Beskyttelse arbejder for at sikre dyr i nød og øge dyrevelfærden i Danmark samt for en harmonisk samhørighed mellem dyr, mennesker og natur. Dyrenes Beskyttelse er en privatfinansieret organisation, som er helt afhængig af private donationer. En meget væsentlig del af indtægterne kommer fra foreningens godt 70.000 medlemmer, så fastholdelse og udvikling af medlemsrelationerne er afgørende for foreningens mange aktiviteter.

Dyrenes Beskyttelse

Fra indsigt til fokus

Dyrenes Beskyttelse har i et samarbejde med Loyalty Group opnået relevant og værdifuld indsigt i deres medlemmer. Det er første gang i foreningens 140 årige historie, at man har spurgt medlemmerne, hvad de synes om foreningens arbejde. Generelt set er medlemmerne meget tilfredse, men det afgørende er nu at sikre fokus, samt dykke ned i besvarelserne og identificere segmenter, som der skal tages særligt hånd om.

- Vores medlemmer er vores rygrad. Vi er meget opmærksomme på deres behov, og vi har derfor med vilje haft mange åbne spørgsmål i indsigtsfasen. En dybere indsigt i vores medlemmer har givet os masser af gode ideer samt belyst områder, hvor vi ikke har været gode nok til at kommunikere. Det er helt afgørende for os at fortælle, hvad vi arbejder med, og hvorfor vi gør det på netop den måde. Vi har nu et stort arbejde foran os med at besvare de mange henvendelser og strukturere al den viden, vi har fået ind. Men vi tror på, at det er arbejdet værd, siger Tina Engberg, fundraiserchef hos Dyrenes Beskyttelse.

Den rette indsigt er afgørende

På basis af en øget medlemsindsigt kunne der konstateres en klar sammenhæng mellem medlemstilfredshed og donationer. Derudover hjalp Loyalty Group med at identificere, adressere og prioritere afgørende fokusområder, samt belyse hvordan Dyrenes Beskyttelse fremadrettet kan sikre kommunikationen på tværs af medlemssegmenter.

- Samarbejdet med Loyalty Group har givet os værdifuld indsigt, som vi kan planlægge vores medlemsvendte initiativer ud fra. Især har det været godt at få kvantificeret den økonomiske effekt af medlemstilfredshed. I sidste ende handler det om at kunne hjælpe dyrene. Og det kræver donationer. Nu kan jeg direkte dokumentere over for bestyrelsen, hvordan indsatser til øget medlemstilfredshed medvirker til flere midler til at redde dyr for. Og det giver rigtig god mening for alle parter, konstaterer Tina Engberg.

Få mere at vide

Kontakt Loyalty Group på telefon 7025 2627 eller e-mail info@loyaltygroup.dk, hvis du vil vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at dokumentere den økonomiske værdi af loyalitet, sikre relevant kundeindsigt samt prioritere de kundevendte indsatser. 

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet