Lærerstandens Brandforsikring giver branchen baghjul

Lærerstandens Brandforsikring topper som selskabet med de mest loyale kunder for femte år i træk alt mens branchen er i rolig fremgang. Det viser nye tal fra Loyalty Groups BrancheIndex Forsikring 2015 

Pensionsselskaberne kæmper i stigende grad om at skabe loyale kunder og nye tal fra BrancheIndex Forsikring 2015 viser, at branchen som helhed er i rolig fremgang, og at Lærerstandens Brandforsikring opnår den hidtil højeste score i undersøgelsens historie, samt sætter sig stabilt i førersædet som vinder med hele 14 indexpoint fra andenpladsen, som går til GF.

Lærerstandens Brandforsikring vinder Loyalty Award for femte år i træk

Lærerstandens Brandforsikring topper for femte år i træk i Loyalty Groups BrancheIndex Forsikring undersøgelse, som selskabet med de mest loyale kunder og vinder dermed branchens Loyalty award for 2015. Dertil opnår Lærerstandens Brandforsikring det hidtil højeste niveau målt siden BrancheIndex Forsikring undersøgelsen første gang blev udarbejdet i 2011. Med en procentuel fremgang på 6 % siden 2014 evnede Lærerstandens Brandforsikring en fremgang i loyalitetsindekset på 5 indekspoint og kunne derved erfare en udvikling fra 83 til 88 indekspoint i 2015.

- Vi er naturligvis stolte over endnu engang at vide, at vi har de mest loyale kunder i branchen. Det siger noget om, at vores indsats og medlemsvendte fokusområder også er med til at skabe en reel forskel i medlemmernes optik. Det er en bekræftelse på, at vi gør noget rigtigt, men arbejdet stopper ikke her. For os handler det om kontinuerligt at kvalitetssikre, yde den rette service og lytte og agere ud fra medlemmernes behov, kommenterer Christophe Kirkegaard, sektionsdirektør, kommunikation og marketing hos Lærerstandens Brandforsikring.

BrancheIndex Forsikring 2015

Udvikling i loyalitetsindeks blandt forsikringsselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer).

 

Placering

2014-2015

2013-2014

2012-2013

2011-2012

GF

2

6%

-2%

9%

-5%

Lærerstandens Brandforsikring

1

6%

4%

8%

-9%

Codan

6

5%

-10%

20%

-10%

Alm. Brand

7

3%

-1%

6%

1%

Topdanmark

5

3%

-2%

4%

-2%

Gennemsnit

-

3%

-1%

9%

-7%

Tryg

4

3%

1%

5%

-8%

Alka

3

3%

1%

14%

-6%

If…

8

-1%

5%

8%

-12%

Nykredit Forsikring

9

-5%

-2%

9%

-11%

Tabel 1: Procentuel udvikling i loyalitetsindekset for BrancheIndex Forsikring (2011-2015)

- På trods af, at Lærerstandens Brandforsikring ikke er et medlemsfrit forsikringsselskab og samtidig henvender sig til en meget ensartet kundegruppe, er det ikke umuligt for andre selskaber at lære af selskabets tilgang til arbejdet med at skabe stærke kunderelationer. Fjerner man midlertidigt fokus fra Lærerstandens Brandforsikring, kan der ses en klar gruppering i loyalitetsindekset dannet af GF Forsikring og ALKA. Det er tydeligt, at såvel GF Forsikring og ALKA har formået at adskille sig fra de konkurrerende selskaber i deres tilgang til deres kunder. GF Forsikring har bevidst ført et stærkt fokus på lokal tilstedeværelse og medlemsejerskab og ALKA har arbejdet med gennemsigtighed og samtidig gjort op med samlerabatter på forsikring. Selvom det ikke er definitivt klart om disse elementer er bærende for de to selskabers evne til at distancerer sig fra konkurrencen i loyalitetsindekset, er det områder som klart tillader selskaberne en differentieret tilgang til deres kundeforhold, siger Mikkel Korntved, direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group.

Få mere information om BrancheIndex Forsikring

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex Forsikring undersøgelsen.

Læs mere om BrancheIndex Forsikring

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet