Kundeloyalitet blandt danske internetselskaber i 2018

For syvende gang opnår Waoo den højeste placering i årets BrancheIndex Internet og formår derved at fastholde sin position som internetselskabet med de mest loyale kunder

Ud over resultater for LoyalitetsIndex™, bidrager årets BrancheIndex Internet-undersøgelse med viden om 3645 internetkunders vurderinger af deres internetselskaber på centrale områder som bl.a. produkt- og servicekvalitet, image og værdi for pengene, samt indsigt i kundernes årsager til skift fra tidligere selskab og viden om, hvilket selskab de ville vælge, hvis de i dag skulle skifte.

Waoo fastholder frontplacering

For syvende år i træk tildeler internetkunderne Waoo en topplacering i LoyalitetsIndex™ i BrancheIndex Internet-undersøgelsen. Med en score på 65 indekspoint indtager Waoo derved førstepladsen i årets undersøgelse, hvor afstanden til de tætteste konkurrenter er blevet formindsket, mens branchens gennemsnit på 54 indekspoint ikke har flyttet sig siden sidste år.

BrancheIndex Internet 2018

Direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group ser spændende muligheder i Waoo's netop offentliggjorte fremtidsplaner: 
- Forskellen mellem topplaceringen og nærmeste konkurrenter er i årets undersøgelse blevet mindre og denne justering er hovedsagligt drevet af en tilbagegang for Waoo, samt en fremgang blandt både Fullrate og Altibox. Vi forudser, at konkurrencen i internetbranchen fortsat vil stige i takt med at efterspørgslen og udbredelsen af fiberteknologien stiger - og at denne forøgede konkurrence også over de næste år vil afspejles i BrancheIndex Internet.

Få mere information om BrancheIndex Internet

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

BrancheIndex Internet i pressen

BrancheIndex Internet møder hvert år interesse fra de danske internetselskaber og den danske presse.

Se presseomtale af BrancheIndex Internet

 

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet