Discountkæde topper igen på kundeloyalitet

Discountkæden Rema 1000 topper på kundeloyalitet i den årlige analyse af de danske dagligvarekunders loyalitet. For fjerde år i træk topper kæden på kundeloyalitet og lægger sig i front, forfulgt af Lidl, Meny og Kvickly

Rema 1000 tager årets førsteplads i Loyalty Groups analyse BrancheIndex Dagligvarer 2019 med et loyalitetsindeks på 71 point, som ligger på samme niveau som sidste år.  De nærmeste konkurrenter i analysen er Lidl, der i årets undersøgelse er snublende tæt på en plads foran i køen med en score på 70. Efterfølgende har vi Meny, Kvickly og SuperBrugsen, som alle ligger over gennemsnittet. De to dagligvarekæde med største tilbagegang er Lokal- og Dagli'Brugsen og Bilka. (figur 1).

Brancheindex_dagligvarer_2019

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre dagligvarekæder, som ikke er medtaget i denne grafik).

Fokus på den nære kundeoplevelse har båret frugt

Ifølge Lars Jepsen, Researchchef i Loyalty Group, har Rema 1000's fokus på den nære kundeoplevelse og konkurrencedygtige priser båret frugt: "Rema 1000's koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, der sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, har været en succes i Danmark. Rema 1000 har forstået, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden kan differentiere sig væsentligt i forhold til de andre discountkæder. Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked", udtaler han.

Læs udtalelse fra Rema 1000 her

Få mere information om BrancheIndex Dagligvarer

BrancheIndex Dagligvarer kortlægger 3087 privatkunders loyalitet og tilfredshed med deres primære dagligvarekæde. Dagligvarekæderne bliver på samme tid vurderet af kunderne ud fra syv centrale områder; Tilgængelighed, Servicekvalitet, Produktkvalitet, Værdi for pengene, Tillid, Økologi og Image.


Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

BrancheIndex Forsikring i pressen

BrancheIndex Dagligvarer møder hvert år interesse fra de danske dagligvarekæder og pressen.

Læs hvad pressen skriver om BrancheIndex Dagligvarer

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet