Forsikringsselskaber vinder frem på kundeloyalitet

Lærerstandens Brandforsikring har stadig de mest loyale kunder. De store selskaber vinder dog stærkt frem

3600 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab. Ud over loyalitet og tilfredshed, klargør undersøgelsen de danske forsikringskunders holdninger til deres forsikringsselskab ud fra centrale områder som; Produktkvalitet, Servicekvalitet, Vrdi for pengene, omdømme, og skadesbehandling.

Lærerstandens Brandforsikring stadig i front

Lærerstandens Forsikring (LB Forsikring) sikrer sig igen en topplacering på kundeloyalitet med 90 indekspoint i den seneste BrancheIndex Forsikring undersøgelse.

"Generelt oplever vi, at forsikringsselskaberne har fokus på at forbedre sig, og at forsikringskunderne bliver stadigt mere tilfredse. De mindre selskaber har højere loyalitet, fordi de ofte er mere fleksible, proaktive og har en mere klar kundeprofil i deres branding.  Men de tre store forsikringsselskaber går også frem, selvom de stadigvæk ligger i den lidt tunge ende af indekset, " siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group."

Brancheindex Forsikring 2018

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Total er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre selskaber, som ikke er medtaget i denne grafik)

Få mere information om BrancheIndex Forsikring

Kontakt researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon 7025 2627, hvis du vil vide mere om resultaterne.

BrancheIndex Forsikring møder hvert år interesse fra de danske forsikringsselskaber og pressen.

BrancheIndex Forsikring i pressen

Læs hvad pressen skriver om BrancheIndex Forsikring

Artikler

Hent inspiration i
vores artikelarkiv.

 

Research

Læs om vores egne undersøgelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet