Styrk kundeloyaliteten på basis af indsigt

Customerstudy

Grundlaget for et kunne skabe flere og mere loyale kunder er kundeindsigt. Med den rette indsigt i dine kunders oplevelser, tilfredshed og loyalitet kan du arbejde målrettet på at:

  • reducere kundeafgangen markant
  • skabe mersalg til dine eksisterende kunder
  • tiltrække nye kunder med stor lønsomhed.

Kundeloyalitet er nøglen til øget vækst

Alt for mange virksomheder har kun fokus på at afdække kundetilfredshed, selvom nøglen til fremtidig vækst ligger i kundeloyaliteten. 

Loyale kunder bliver hos dig i længere i tid, køber langt mere hos dig og er med til at tiltrække nye lønsomme kunder, fordi de kan se en stor værdi i at samarbejde med din virksomhed.

Loyalty Group kan hjælpe dig med at få indsigt i den enkelte kundes loyalitet og årsagerne bag, så du kan sætte ind med en målrettet indsats for at fastholde, udvikle eller afvikle kunden. 

Kom sikkert fra kundeanalyse til kundeloyalitet

En kundeanalyse skaber først værdi, når den bliver omsat til konkrete og værdsatte indsatser over for kunderne. Baseret på mere end 25 års erfaring anbefaler vi derfor en proces, som omfatter: 

  • Foranalyse: Afdækning af kontaktpunkterne med kunderne, behovet for viden i organisationen og det økonomiske potentiale i en øget kundeloyalitet
  • Loyalitetssegmentering: Klassificering af kunderne i loyalitetssegmenter på basis af anerkendte modeller, som f.eks. NPS eller Loyalitetsmatricen
  • Årsagsforklaring: Forklaring af årsagerne til den enkelte kundes loyalitetsstatus og identificerer relevante indsatsområder
  • Forretningsmæssig tolkning: Omfatter tolkning af resultaterne samt konkrete prioriteringer og anbefalinger til indsatser, der kan øge kundeloyaliteten
  • Motivationsworkshop: Involvering af medarbejderne for at sikre deres forståelse og motivation i arbejdet med at skabe loyale kunder.

Kontakt os gerne på telefon 70 25 26 27 for en dialog om, hvordan du sikrer den optimale proces og viden i arbejdet med at skabe øget kundeloyalitet. 

Download Kundeloyalitetens 10 Bud

Udfyld formularen og få tilsendt vores white paper med "Kundeloyalitens 10 Bud", som beskriver en række centrale områder, som bør være en naturlig del af din virksomheds arbejde med kundeloyalitet.


Bestil vores bog

Ledelseshåndbog med inspiration til kundeorientering

 

Download white paper

Læs kundeloyalitetens
10 bud

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet