Ingen loyale kunder uden en overbevist topledelse

Du får ikke succes med at skabe flere og mere loyale kunder, hvis du ikke har sikret dig topledelsens fulde opbakning.

Ledelsen skal ikke bare have nikket til, at kundeorientering skal på agendaen, de skal også være klar til at investere de ressourcer, som er nødvendige for at skabe forandring.

Tal et sprog som topledelsen forstår

Ledelsesraadgivning

Det vigtigste argument, når du skal have topledelsens opmærksomhed er økonomiske konsekvenser.

Det skal gøres klart, hvilket økonomisk potentiale, virksomheden kan realisere ved at styrke kundeloyaliteten - og hvilket økonomisk tab, virksomheden kan forvente, hvis kundeloyaliteten falder.

Hvad ville det betyde for virksomheden, hvis den mistede bare 5 % af de kunder, som er mest illoyale i dag? Og hvad ville det betyde, hvis virksomheden kunne sælge 10 % mere til de mest loyale kunder?

Det er tal som disse, der skal få topledelsen til at forstå, at kundeorientering er "need to have" og ikke bare "nice to have".

Få topledelsens fulde opbakning

Loyalty Group kan hjælpe dig på flere forskellige niveauer, når det handler om at sikre topledelsens fulde opbakning. Vi kan blandt andet hjælpe dig med at:

  • Opstille en konkret business case for arbejdet med kundeorientering
  • Kortlægge jeres udfordringer og mål i arbejdet med kundeorientering
  • Prioritere jeres vigtigste kundevendte indsatser de kommende år
  • Rådgive om optimal kundeorienteret ledelse på basis af Best-Practice.

Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at sikre, at topledelsen tager kundeorientering tilstrækkeligt seriøst fremover. 

Dine udfordringer

Læs om de udfordringer, vi kan hjælpe med.

 

Kundecases

Se vores kundecases og udtalelser.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet