Fokus på skandinaviske bilejeres loyalitet


AutoIndex 2018AutoIndex™ er den største og mest omfattende af Loyalty Groups BrancheIndex-undersøgelser med mere end 61.000 besvarelser årligt. Undersøgelsen afdækker private bilejeres oplevelse af og tilfredshed med deres bil, forhandler og værksted.

25 skandinaviske bilimportører anvender AutoIndex som et værktøj til at følge udviklingen i kundernes oplevelser og vurdere, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne på markedet.

- AutoIndex giver os et vigtigt her-og-nu indblik i, hvordan kunderne vurderer blandt andet vores forhandleres service og er vigtigt supplement til vores egne undersøgelser.
CSI Specialist, Mercedes-Benz

Resultater fra AutoIndex 2018

BMW vinder AutoIndex 2018 i Danmark, mens Volvo indtager dette års andenplads. Mercedes-Benz tager den sidste podieplads i Danmark. Resultaterne er udregnet på basis af mere end 35.000 danske bilejeres oplevelser og holdninger. Toyota er stadig stærkest på disciplinen salg og service. Årets højdespringer er Seat med en flot fremgang på Bil og Loyalitet.

I Norge vinder Lexus AutoIndex 2018. Volvo indtager dette års andenplads, mens BMW tager den sidste podieplads. Resultaterne er udregnet på basis af mere end 14.000 norske bilejeres oplevelser og holdninger. Lexus gør igen i år rent bord og vinder alle fire områder. Kia er generelt det bilmærke, der går mest frem i dette års totalresultat. 

Subaru vinder AutoIndex 2018 i Sverige, mens Volvo indtager andenpladsen. BMW tager den sidste podieplads i Sverige. Resultaterne er udregnet på basis af mere end 11.000 svenske bilejeres oplevelser og holdninger. Toyota og Honda kæmper hårdt om førstepladsen på salg og service. Honda har den bedste salgsoplevelse, mens Toyota topper på service. Seat er det bilmærke, der generelt går mest frem i dette års totalresultat. 

AutoIndex undersøgelsen består af over 190 spørgsmål, hvor de private bilejere skal forholde sig til sin bil ud fra fire områder. Bilen i sig selv (produktet), den overordnet Loyalitet, forhandleren (købsoplevelsen) og værkstedet (servicering af bilen). 

AutoIndex 2018


AutoIndex i pressen

Resultaterne fra AutoIndex møder hvert år stor interesse fra både bilbranchen og pressen og er blevet omtalt i både danske, norske og svenske medier.

Se presseomtale af AutoIndex

 
Loyalty Group gennemfører AutoIndex i et samarbejde med danske FDM og svenske Vi Bilägare.

FDM Vi Bilagare


Få mere information om AutoIndex

Du er velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om AutoIndex.

Bemærk at følgende information om AutoIndex er på engelsk:

Why AutoIndex? Method Request info Who is behind?

 

Bestil beskrivelse af AutoIndex




 

Presse

Se hvad pressen har skrevet om os.

 

Vores løsninger

Få overblik over vores løsninger.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet