BrancheIndex™ Dagligvarer
Discountkæde er ubesejret på kundeloyalitet, for ottende år i træk
Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsen giver de danske dagligvarekæder en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.
Dagligvarekæderne vurderes på en række centrale områder.
Vurderingsområder
- Tilgængelighed
- Servicekvalitet
- Produktkvalitet
- Værdi for pengene
- Tillid
- Økologi
- Image og omdømme
- Samfundsansvar
- Klagehåndtering
- NPS®
- Loyalitetsindeks
BrancheIndex™ Dagligvarer 2023 resultat
Rema 1000 sikrer sig igen med 69 indekspoint – for ottende år i træk – den øverste podieplads i Loyalty Groups analyse BrancheIndex™ Dagligvarer. Analysen er baseret på 3.826 danskeres oplevelse af deres primære dagligvarekæde.
De nærmeste konkurrenter om podiepladserne er Meny, der går tre indekspoint frem til en score på 65, og Lidl, som følger efter med en score på 64.
Coop 365 har årets mest negative udvikling, da de går hele 7 indekspoint tilbage, og placerer sig sidst blandt de danske supermarkedskæder med en score på 48.
Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse, og inkluderer mindre dagligvarekæder, som ikke er medtaget i denne grafik.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Dagligvarer målinger.
Rema 1000 topper og Coop 365 falder hele vejen til bunds
Lavprissupermarked med service og skarp kant – Rema 1000’s fokus på den nære kundeoplevelse og konkurrencedygtige priser og de massive butiksudvidelser: “Rema 1000’s koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, som sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser og klar madspildsfokus, er en massiv succes blandt de danske kunder. Den nyeste spiller Coop 365 har nu overtaget alle Fakta butikker, men er nu efter sidste års flotte score på 55 faldet til 49; en score der er lavere end 2019/2020, da alle butikkerne hed Fakta, så navneskift og ny grøn farve hjalp kun kortvarigt på kundernes tilfredshed. Kundetilfredsheden er igen rød.“, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.
BrancheIndex™ Dagligvarer i pressen
BrancheIndex™ Dagligvarer møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.
BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ - A-kasse. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ - Bank - Læs mere om vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ - Fagforening. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ - Forsikring. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ - Internet. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ - Mobil. Gå på opdagelse i vores seneste undersøgelse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Pension
BrancheIndex™ - Pension - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse af... Læs mere her.
NPS Benchmarks
Loyalty Groups årlige rapport ”NPS Benchmarks” giver en dyb indsigt i... Læs mere her.
Produktbeskrivelse
BrancheIndex™
Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.