Rema 1000 vinder Loyalty Award 2018

Vinder: Rema 1000
Branche: Dagligvarer
År: 2018
Land: Danmark

Rema 1000Rema1000 får for tredje år i træk æren af at have de mest loyale dagligvarekunder i Danmark ifølge årets BrancheIndex Dagligvarer undersøgelse.

Anders Rene Jensen, Indkøbs- og marketingdirektør i Rema 1000 siger om prisen:

Hvorfor har Rema 1000 opnået de mest loyale kunder?

"Kunden er vores øverste chef. Vi lytter til vores kunder og har valgt at have en tæt dialog med vores kunder. Dels forsøger vi hele tiden at forbedre de ting, hvor kunderne ikke synes, at vi gør det godt nok, og samtidig forholder vi os altid til de ønsker og input, som vores kunder kommer med, så vi hele tiden kan gøre det bedre. Det er vigtigt, at vi fører et sortimentet i butikkerne, som dækker kundernes behov i hverdagen. Vi gør meget ud af at undgå, at kunderne går forgæves og bliver skuffede og sikre, at alle vores varer er til rådighed. Samtidig ønsker vi, at kunderne kan handle hurtigt ind og kun købe de varer, som de har brug for. Derfor har vi ikke flerstykspriser, og vi forsøger at bygge butikkerne logisk op, så kunderne hurtigt kan hente de varer, som de skal bruge - i stedet for at tvinge dem rundt i hele butikken, hvor de så ender med at købe ting, som de ikke har brug for.

Ud over at sælge kvalitetsprodukter til en god pris, er service stadig en vigtig faktor. Vi uddanner vores personale til at give kunderne en god oplevelse, når de handler i vores butikker. Som kunde, er det vigtigt at føle, at der er nogen, der gider at lytte til en og hjælpe en. Det gør vi blandt andet ved at følge kunden hen til den vare, som kunden efterspørger. Vores butikker er drevet af selvstændige købmænd, som gør alt for at tilfredsstille deres kunder. Derudover tror vi, at discount med holdning er vigtigt for kunderne, som betyder, at vi har fokus på madspild, økologi, sunde varer og rene varer. Vi tror på, at det er vigtigt, at vi som kæde også tager et ansvar og er med til at flytte tingene i den rigtige retning - uanset om det handler om folkesundheden, dyrevelfærd eller miljøet"

Hvad betyder det for Rema 1000 at få en Loyalty Award?

"Vi er virkelig glade og stolte over, at vi igen i år vinder denne flotte pris. I og med at kunden er vores øverste chef, er det utrolig vigtigt, hvad kunden synes, og vi sætter stor pris på den anerkendelse, vi får fra kunderne ved at modtage en Loyalty Award. Det er et skulderklap til alle vores knap 12.000 ansatte, og det er med til at styrke ejerskabet og motivationen for at forsætte det gode arbejde fremover."

Presse

Se hvad pressen har skrevet om os.

 

Vores løsninger

Få overblik over vores løsninger.

 

LoyaltyNews

Få inspiration til
øget kundeloyalitet